Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Contactgeluid deuren benedenburen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Allerton
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Sep 30, 2012 5:24 am    Onderwerp: Contactgeluid deuren benedenburen Reageer met quote

Mijn onderburen doen graag de deuren stevig dicht. Er is vier keer gevraagd of dit wat minder kon. Hun reactie : wij doen de deuren niet hard dicht. Ze zijn met z'n tweeën, en ik kan duidelijk horen wie van het paar een deur dichtdoet : de een is beduidend hardhandiger met de deuren dan de ander.
Het kán dus wel minder, maar de animo is er niet. Of slechts (mondjesmaat) van één helft van het duo.

Mijn deel van de 'schuld' : de komst van de nieuwe onderburen viel samen met mijn nieuwe laminaat. Hiervoor had ik vloerbedekking. Nooit een deur horen dichtgaan toen de andere buren er nog woorden.
Dan zou je zeggen, het ligt aan mijn laminaat, haal het eruit en leg vloerbedekking neer.
Een simpele oplossing, maar voor mij duur. Vooral omdat, als de herrie niet minder word (werd net om half 5 wakker van de wc deur die dichtgedaan werd beneden, dus dit word (weer!!) een lange zondag) ik dus alsnog zal moeten verhuizen (want zo kan het niet meer) en dus veel geld verlies (dat ik niet heb) want ik moet dan wel goede, dikke vloerbedekking neerleggen.




Korte opsomming van mijn probleem : kan laminaat in mijn woning zóveel contactgeluid van deuren beneden veroorzaken ? En gaat vloerbedekking dit geluid zodanig dempen dat ik de deuren niet meer hoor ? (waarbij ik moet aantekenen dat ik hier 14 jaar woon en echt nog nooit een deur beneden dicht heb horen gaan voor dit echtpaar zijn intrek nam in de flat)
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Sep 30, 2012 10:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Check eens langs waar dit geluid hoofdzakelijk komt met "de houten blokjes methode":
http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?p=6548#6548

En beschrijft dat geluid eens beter: scherp, hoge tonen, een lage bonk, een gedreun, .....?

En kan je uitzoeken welke deuren hier meest aansprakelijk voor zijn?
Vaak is aan een deur zelf, minstens gedeeltelijk, iets simpel te doen.

En heb jij een ondervloer onder dat laminaat?
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Allerton
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Okt 01, 2012 6:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het geluid klink alsof er met een hamer op hout word geslagen. Het is een scherp, helder geluid, het duidelijkst hoorbaar bij de wc deur. Dat kan ik dan weer horen aankomen (als ik wakker ben), omdat er eerst doorgespoeld word en dan komt de klap van de deur.
Er zijn trouwens rubberen blokjes op de boven en onderkant van de deuren beneden geplakt door de Woningbouwvereniging, dit heb ik niet met eigen ogen zien gebeuren, en ik merk er ook niets van qua vermindering van geluidsoverlast.
Sterker nog, het lijkt of het een excuus is of nog harder de deuren dicht te trekken.

De voordeur word ook hard dichtgedaan, maar dat is weer een veel doffer geluid, echt een bonk, die deur is ook veel zwaarder natuurlijk.

De ondervloer van de oude vloerbedekking (een groen, soort viltachtig spul) is blijven liggen, en daaroverheen ligt nog een laag van blauwe platen, die werden in de 'laminaat winkel' aangeraden als zijnde beter voor geluidsisolatie dan dat goudkleurige spul wat op een rol zit (hier spreekt iemand met 0 verstand van doe-het-zelven Embarassed )



De blokjes methode werkt niet echt heel goed voor mij Embarassed Ik hoorde opeens veel meer geklop en gebonk, ook van andere verdiepingen misschien?
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Okt 01, 2012 11:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan jou zo tot mijn spijt niet helpen.
Het is weinig waarschijnlijk dat een dik vloerkleed jou merkelijk zou helpen.

En op afstand is het moeilijk een onbekend probleem te analyseren. Zo blijft het gokken.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Okt 02, 2012 1:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Allerton schreef:

De blokjes methode werkt niet echt heel goed voor mij Embarassed Ik hoorde opeens veel meer geklop en gebonk, ook van andere verdiepingen misschien?

Je moet dat doen terwijl die buur met die deuren klopt natuurlijk, en dan op verschillende plaatsen gaan luisteren.
En het is logisch dat je met een soort stethoscoop meer hoort. Dat is de bedoeling van zo'n ding.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.