Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Contactgeluid nieuwbouwwoning
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2013 10:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De vloeren van de huizen zijn van dik beton, dus het blijft vreemd dat ik de laatste twee jaar zoveel geluiden hoor. Pas geleden zijn er buren verhuist die twee huizen naast mij woonden. Deze buren hadden 3 kinderen die regelmatig door het huis stampten en dat kon ik dus twee huizen verderop in mijn woonkamer nog horen. Een enkele keer gingen de glazen in mijn vitrinekast in mijn woonkamer op die stampgeluiden rinkelen. Sinds die buren weg zijn is het wel rustiger geworden. Soms lijkt het wel of ik "3 hoog achter" woon i.p.v. in een rijtjeshuis. Hoe meer je erop gaat letten, des te meer begint het te irriteren. Toch hoor ik mijn buren duidelijk terwijl dat vroegah niet zo was. Ik woon trouwens in een nieuwbouwwijk in Amsterdam Noord. Ik ben de eerste bewoner van mijn huis en ik woon er nu 22 jaar.

Albert.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jun 07, 2013 7:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Hoe meer je erop gaat letten, des te meer begint het te irriteren.

Dat dus...

Ben je meer thuis dan vroeger? Op andere tijden? Stiller dan vroeger in je eigen huis (vrouw en/of kinderen niet meer inwonend) waardoor andere geluiden meer opvallen? Geluidswal geplaatst bij een nabijgelegen weg (minder maskerend geluid). Legio redenen denkbaar!

Of je nieuwe buren zijn luidruchtiger, natuurlijk.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Vr Jun 07, 2013 4:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het een en ander niet zo gevolgd maar ik moet toch wel een paar opmerkingen maken.
Laten we beginnen met contole.
Het is al een zeldzaamheid dat er iemand langs komt om te kijken of alles goed gaat en als ze komen kijken ze of de wapening goed is en andere grote zaken. Maar merendeel is interessant over de bouw heen lopen. Qua geluidswering of geluidsisolatie hebben ze a geen verstand en b men is er weinig in geintereseserd.

Met de kanaal platen is er ook veel onduidelijkheid. De kanaalplaten kunnen enkel geluid doorgeven als deze met elkaar verbonden zijn. Dit is enkel bij een ankerloze spouwmuur. In alle andere gevallen wordt de naad dichtgestort met of specie of beton. Het vervelende in dit geval is dat alle betonplaten met elkaar verbonden zijn.

Met de ankerloze spouwmuur heb ik al eerder geschreven dat je vreselijk moet uitkijken voor valspecie. Het volgende probleem is ook dat de 2 spouwbladen middels de fundering aan elkaar verbonden zijn.

Ik heb ook al eerder geschreven dat het geluid uit de spouwmuur kan komen. Ik las een zogenaamde expert dat er verschil is tussen steenwol en glaswol. Op zich is dat zo maar niet qua geluidswering. Er is wel een duidelijk verschil tussen minerale wol (glas of steenwol) en een schuimachtig materiaal. Het laatste is qua geluidswering veel minder goed dan de minerale wol.

Erik heeft ook meerdere malen in andere topics vermeld dat het zeer belangrijk is waar het geluid vandaan komt. Oren op de muur en goed luisteren dat is voor ons zeer belangrijk. Anders slaan wij ook maar een slag in de ruimte.

Voor iemand die wil procederen is het vreselijk belangrijk waar het geluid vandaan komt, hoe het verplaatst wordt, wat zijn de bouwspecificaties. Als je dat heb , dan moet je veel geduld en uithoudingsvermogen hebben zowel qua geld alsmede mentaal.

Dit is op dit moment wat ik er over kwijt wil.
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2013 1:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Anonymous schreef:
Hoe meer je erop gaat letten, des te meer begint het te irriteren.

Dat dus...

Ben je meer thuis dan vroeger? Op andere tijden? Stiller dan vroeger in je eigen huis (vrouw en/of kinderen niet meer inwonend) waardoor andere geluiden meer opvallen? Geluidswal geplaatst bij een nabijgelegen weg (minder maskerend geluid). Legio redenen denkbaar!

Of je nieuwe buren zijn luidruchtiger, natuurlijk.


Beste Anonymous,

Ik heb al ruim 20 jaar wisseldiensten m.b.t. mijn werk en ik ben dus ook op wisselende tijden thuis. Hier zit geen verschil in met vroegah. Ik woon alleen en dit is ook geen verschil met vroegah. De geluidswal van de A10 is er wel, de huizen vlakbij de ringweg hebben hier veel voordeel van. Nadeel is dat het geluid niet meteen weg kan en dus verder gaat verspreiden in de woonwijk. Een collega van mij woont vlak bij zo’n geluidswal van de A10 en die hoort nagenoeg niets. Als ik met dit mooie weer in de tuin zit blijf ik de A10 horen, ook s’-nachts als er een ventilatierooster of raam in de slaapkamer gedeeltelijk open staat. Het is ook gewoon veel drukker op de A10 geworden in vergelijking met zo’n 10 jaar geleden. Ik heb inderdaad een aantal nieuwe buren gekregen de afgelopen jaren, maar de simpelste dingen zoals een stofzuiger of een citruspers in de keuken van de buren kan ik horen. Dit was vroegah absoluut niet zo. Het blijft dus vreemd. Ik heb trouwens gisteren een optie-overeenkomst getekend voor een nog nieuw te bouwen huis. Als alles meezit ga ik in het eerste kwartaal 2014 verhuizen. Geen huis meer nabij een snelweg. Het nog te bouwen huis heeft woningscheidende wanden die niet in contact staan met de woningscheidende wanden van huizen ernaast.

Albert
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2013 1:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil niet lullig doen, maar lees eens wat Bart zegt over de praktijk van het bouwen bij nieuwe woningen. Ook als het allemaal met ontkoppelingen enzo zou moeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Joll25
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jan 21, 2014 3:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben benieuwd hoe het verder is verlopen met degene die het onderwerp gestart is. Wat is er in de tussentijd gebeurd? Is er een test geweest? Hoe heeft het bouwbedrijf gereageerd en gehandeld?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.