Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsisolatie doorgetrokken vloeren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nina
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Okt 22, 2018 2:05 pm    Onderwerp: Geluidsisolatie doorgetrokken vloeren Reageer met quote

Hallo, ik woon in een rijtjeshuis met naar de buren doorlopende betonnen vloeren. Volgens mij komt ook veel contact en luchtgeluid via het plafond op de eerste verdieping naar binnen. Aangezien dat de plafonds hier al niet hoog zijn kan ik het plafond ook van boven isoleren? Dus de zoldervloer?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Okt 22, 2018 8:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, dat heeft geen nut. Contactgeluid sowieso niet (tenzij de buren op jouw zolder lopen). Luchtgeluid enkel als het pad via de woningscheidende muur op zolder, dóór de betonnen vloer, maatgevend zou zijn voor het resulterende geluidsniveau in je woonkamer. Zéér onwaarschijnlijk en mocht het toch zo zijn, dan is een geluidslek meermaals waarschijnlijker dan een te zwakke vloer.

Dat laatste zou bij gebruik van doorlopende kanaalplaatvloeren niet ondenkbaar zijn. Ook dan is isoleren aan bovenzijde van de vloer nutteloos.

Uit welke periode / van welk bouwjaar is je woning?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Nina
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Okt 22, 2018 9:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het huis is een begin jaren 80 huis.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Okt 22, 2018 9:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nina schreef:
Het huis is een begin jaren 80 huis.


https://dantumawegkamp.nl/kennisbank/geluidslekken-door-slechte-vloer-wandaansluiting

http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=921

https://www.bouwwereld.nl/bouwfouten/kanaalafdichting/
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Nina
Gast





BerichtGeplaatst: Di Okt 23, 2018 9:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hartelijk bedankt voor de links! Maar volgens mij is het niet zo een soort vloer. Omdat de vloeren doorlopen naar onze buren en de buren erachter ga ik ervan uit dat ze geluid doorlaten. Ben ook op zoek gegaan naar geluidslekken maar dat was nog geen succes.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Okt 24, 2018 8:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat hoor je precies? Loopgeluiden (op vloer of trap), schuivende meubels, of juist (gedempte) spraak van buren?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Nina
Gast





BerichtGeplaatst: Do Okt 25, 2018 2:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat me erg stoort de tv en gesprekken. Verder knallen met de de deur maar contactgeluiden storen me niet zoals die luchtgeluiden.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Okt 26, 2018 2:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nina schreef:
Wat me erg stoort de tv en gesprekken. Verder knallen met de de deur maar contactgeluiden storen me niet zoals die luchtgeluiden.


Duidt toch op geluidslekken. Lijkt me lastig om zonder metingen iets van de locatie te kunnen zeggen.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.