Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Ankerloze spouwmuren en toch veel overlast

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Jan 24, 2010 1:27 pm    Onderwerp: Ankerloze spouwmuren en toch veel overlast Reageer met quote

Ik ben vier jaar geleden verhuisd van een gehorige flat naar een jaren 70 woning met ankerloze spouwmuren. Bewust, omdat contactgeluiden dan tot een minimum zouden zijn.

Dat valt dus vies tegen. Wanneer de buurvrouw aan de ene kant de stofzuiger aanzet, dan hoor ik het schrapende geluid van de stofzuigermond. Alsof ze bij mij aan het stofzuigen is. En wanneer ze op hakken loopt, dan hoor ik dat ook. Daar houdt de geluidsoverlast aan die kant echter wel op.

Aan de andere kant zijn nieuwe buren komen wonen, die hun hele huis in 3 jaar tijd continu aan het verbouwen zijn. Van hun heb ik nu het meeste 'last': ik hoor ze naar de WC gaan. De WC van de buurvrouw grenst aan mijn wc en ligt dicht tegen de woonkamer aan, maar hoor ik nooit. De WC van de andere buren wordt gescheiden door hun woonkamer, maar hoor ik dus luid en duidelijk. Hun trap ligt ook aan de andere kant van het huis, terwijl die van de buurvrouw aan mijn trap grenst. Maar wederom hoor ik haar nooit, mijn andere buren wel. Er zijn zelfs momenten dat ik de TV kan horen, of anders iets van gepraat. Niet duidelijk genoeg om te verstaan, maar wel irritant genoeg.

Ik kan zelfs de buren die daarnaast wonen piano horen spelen.

Ik heb mijn buren al eens voorzichtig aangesproken, maar kreeg te horen dat zij nergens last van hebben en dat terwijl 'de buurvrouw extra gevoelig is voor geluiden en zelfs geluiden hoort die anderen niet horen'. Maar zij hoort dus niets: geen piano van hun buren, niets.

Ik heb al gelezen dat er ergens een 'lek' kan zijn, maar mijn vraag is: hoe kan ik dat vinden en wat kan ik er aan doen? Is er uberhaupt wel iets aan te doen?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Jan 24, 2010 4:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lees hier even...

Ontkoppeling / het niet ontkoppeld zijn van leidingen kan ook een verklaring zijn.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.